Zo bereik je met Instagram voor je bedrijf jouw ideale klant!
Zo bereik je met Instagram voor je bedrijf jouw ideale klant!
19 januari 2021 

Zo bereik je met Instagram voor je bedrijf jouw ideale klant!

Instagram voor je bedrijf is dat nou nodig? Kort gezegd Ja! Mits jouw doelgroep op Instagram aanwezig is. Instagram heeft een hoog aantal gebruikers, maar nog belangrijker is dat deze gebruikers heel betrokken zijn! En daar liggen jouw kansen. In deze blog deel ik 7 tips, zodat jij Instagram succesvol kan inzetten voor jouw business!

Instagram voor je bedrijf is succesvoller als de content waardevol voor je ideale klant

Verplaats je eens in jouw ideale klant. Welke problemen ervaart hij of zij, welke oplossingen zoeken zij naar? Welke interesses hebben zij? Waar kijken zij graag naar? Als je dit soort vragen weet te beantwoorden en je maakt hier berichten over op Instagram voor je bedrijf, heb je veel meer kans dat jouw ideale klant jou wil volgen en wil blijven volgen. Denk bij het maken van Instagram content voor je bedrijf altijd aan jouw ideale klant, want zo weet je zeker dat je waardevol voor hen blijft.

Bereik meer mensen met je Instagram bedrijfsaccount door een hoge betrokkenheid 

Als je Instagram content maakt voor je bedrijf die waardevol is,  heb je ook meer kans op een hoge betrokkenheid. Dit is belangrijk om je bericht beter te laten scoren. Over het algemeen presteren berichten met een hogere betrokkenheid (vind-ik-leuks, reacties, gedeelde items, weergaven enzovoort) beter in het algoritme. Wanneer een bericht heel veel betrokkenheid ontvangt, geeft dit aan het algoritme door dat het inhoud van hoge kwaliteit is, zodat het er hoger in de feeds van mensen uit komt te zien. Maar het gaat niet altijd over hoeveel betrokkenheid een bericht ontvangt. In sommige gevallen geeft het Instagram-algoritme meer om hoe snel een bericht zijn betrokkenheid ontvangt. Dit is ook waarom Reels, video’s, GIF’s en carrousel posts het zo goed doen in het Instagram-algoritme. Het kost gewoon meer tijd kost om ze te bekijken, maar hier gebruik van!

Bereik je ideale klant op Instagram door hen te volgen met jouw bedrijfsaccount

Als je jouw ideale klant volgt op Instagram en met vaste regelmaat een echte interactie aangaat, door bijvoorbeeld hun berichten te liken en een echte reactie achter te laten, is de kans aanwezig dat ze ook jou gaan volgen en het gesprek met je aangaan. Wanneer je zelf regelmatig waardevolle content maakt op Instagram voor je bedrijf, zal jouw ideale klant dit alleen maar waarderen, waardoor je een echte band gaat opbouwen, wat misschien wel leidt tot een nieuwe klant. 

Instagram voor je business

Instagram voor je bedrijf wordt pas echt leuk met Instagram Reels en Instagram Stories!

Mensen doen zaken met mensen en niet met bedrijven. Laat daarom zien wie de persoon is achter het merk! Dit kun je het beste doen met Instagram Reels en Stories! In een reel of story van maximaal 15 seconden kun je al je creativiteit kwijt. Geef een kijkje achter de schermen, en ga helemaal los met je storytelling, jouw doelgroep houdt ervan!

Laat zien dat je het contact met je ideale klant belangrijk vindt

Wanneer je zover bent dat je reactie ontvangt op jouw berichten is het van groot belang dat je binnen het uur na plaatsing van het bericht een reactie hierop geeft. Op deze manier laat je zien dat het contact met jouw doelgroep belangrijk voor je is. Wanneer je hier consequent mee omgaat, zal het algoritme van Instagram dit zien en worden jouw berichten sneller en vaker getoond in de feed van jouw ideale klant. Zo verhoogt dit de zichtbaarheid van jouw berichten jouw Instagram bedrijfsaccount.

Verras je ideale klant met aantrekkelijke content en wees consistent

Instagram is en blijft een visueel kanaal. Verras je ideale klant dan ook met vaste regelmaat, het liefst meerdere malen per week, met een waardevol bericht die aantrekkelijk is om naar te kijken. Ben je nu helemaal geen pro in het ontwerpen van een leuke post? Geen nood! Met Canva, een gratis ontwerptool, kun je ook als je nog nooit iets met ontwerpen hebt gedaan een mooie post maken voor jouw Instagram bedrijfsaccount.

Verhoog de zichtbaarheid van je Instagram bedrijfsaccount met de juiste hashtags

Hashtags zijn op Instagram heel belangrijk! Met een hashtag geef je een onderwerp aan jouw bericht. Plaats dus niet lukraak allerlei hashtags, maar ga bij elk bericht na welke hashtag bij het bericht zou passen. Jouw ideale klant kan bijvoorbeeld hashtags volgen. Denk daarom goed na welke hashtags je gebruikt en zorg dat deze zoveel mogelijk overeenkomen met de hashtags die jouw doelgroep gebruikt. Je kunt hierdoor jouw bereik aanzienlijk verhogen en ervoor zorgen dat jouw berichten worden gezien! Wil je meer weten over hashtags op Instagram? Lees dan mijn blog “Dé hashtag strategie voor jouw Instagram bedrijfsaccount.”of klik op onderstaande video.

Reactie plaatsen