Mijn passie voor marketing, hoe is het Marketingmama ontstaan?
Mijn passie voor marketing, hoe is het Marketingmama ontstaan?
07 januari 2021 

Mijn passie voor marketing, hoe is het Marketingmama ontstaan?

Nu ik met vaste regelmaat blog voor Marketingmama, krijg ik steeds vaker de vraag of ik eens een persoonlijke blog wilde schrijven over mijn passie voor marketing en hoe ik tot het besluit ben gekomen om te gaan ondernemen. In deze blog vertel ik je er alles over.

Sinds 2016 ben ik gelukkig getrouwd met Remon en op 15 april 2017 is onze lieve zoon Luke geboren. Wij zijn met zijn drieën woonachtig in Hoofddorp. Begin 2018 ben ik gestart als ondernemer en heb ik mijn eigen bedrijf  vormgegeven.

In de afgelopen twee jaar heb ik heel veel ondernemers mogen helpen bij verschillende soorten marketing activiteiten, zoals het schrijven van blogs, het schrijven van diverse website teksten en het verzorgen van social media activiteiten. Van het coachen van ondernemers word ik in mijn werk het meest gelukkig. Het geeft mij zoveel energie om vrouwen te zien groeien in hun ondernemerschap. Naast mijn 1-op-1 coachingstraject bied ik ook diverse online programma’s aan om ondernemers te helpen bij het groeien van zowel henzelf als hun business.

Ik ben een waterman en die staan bekend om hun creativiteit. Dat geldt zeker voor mij. Zodra ik wakker wordt ben ik “aan” en heb ik direct al nieuwe ideeën en inspiratie. Ook doe ik veel inspiratie op tijdens het sporten wat ik graag doe. Ik dans en fitness wekelijks. Daarnaast hou ik van zingen, kijk ik graag naar thrillers en detectives, ben ik gek op warm eten, en ben van nature lekker eigenwijs.

Mijn passie voor marketing en terug in de schoolbanken

Na heel wat jaren in de retail te hebben gewerkt, besloot ik de overstap te maken naar het bedrijfsleven. Ik solliciteerde bij een ICT-bedrijf en werkte daar ruim 7 jaar als manager operations, een leuke en leerzame tijd. Steeds meer raakte ik geïnteresseerd in marketing en het brein van de mens en met name hoe het brein werkt in het beslissen van een aankoop. Ik las er diverse boeken over en dacht na over een opleiding.  Mijn passie voor marketing was geboren.

Omdat ik inmiddels al vele jaren fulltime werkte, een eigen huishouden had en mijzelf niet meer tussen de “studenten” zag zitten, ging ik op zoek naar een passende deeltijdopleiding. De deeltijdopleiding strategische communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam (HVA) bleek goed te passen, in deze opleiding werd een hele module besteed aan marketing.

In deze tijd (2011) was deze opleiding nog een economische opleiding, waar de titel Bachelor of Business Administration aan gekoppeld zat. Dit vond ik toen erg belangrijk, omdat het aanbod van deze opleiding zorgde voor een bredere kennis en dus een betere basis voor baanzekerheid.

Marketingmama

Al vanaf jongs af aan weet ik niet beter dan dat ik gedreven word door het behalen van resultaat. En zo ook in mijn opleiding. Alhoewel er vier jaar stond voor deze deeltijdopleiding, heb ik de opleiding in twee jaar kunnen voltooien. Dit is mij gelukt door er veel voor te laten en er hard voor te werken. Ik volgde dubbele vakken en ging ook op zaterdagen lessen volgen. Het was een zware periode, maar ook een periode die ik nooit had willen missen.

Het vak marketing communicatie was mijn favoriete vak. Met name de vraag “Hoe beïnvloed je het brein op een manier waardoor er besloten wordt tot een aankoop, zonder het gevoel te geven dat men is beïnvloed” vond ik erg interessant. Toen ik samen met mijn projectgroep  voor de module marketing de opdracht kreeg om een fictieve onderneming te starten, wist ik het zeker. Ik wil gaan ondernemen. Ik wilde ondernemers helpen om het brein van de doelgroep te beïnvloeden, met als doel hen te helpen de beste keus te maken voor hun aankoop. Mijn passie voor marketing was echt heel groot.

Noodgedwongen zwanger solliciteren

Toch duurde het een aantal jaar voordat ik de daadwerkelijke stap heb genomen om te starten als zelfstandige in de marketing.  Ik had het plan niet helder en besloot eerst een baan te zoeken waarin ik ook daadwerkelijk ervaring als marketeer kon opdoen. En dit lukte. Ik ging fulltime aan de slag als marketeer.

Helaas werd mijn contract tijdens mijn zwangerschap van Luke niet verlengd en kwam ik na 3 maanden zwangerschap thuis te zitten. Dat was heel raar en voelde als een klap in mijn gezicht. Al vanaf mijn 16e had ik gewerkt en vanaf mijn 21e werkte ik fulltime. Als je dan na al die jaren thuis komt te zitten is dat gewoon heel raar.

Ik ging niet bij de pakken neerzitten en heb mij suf gesolliciteerd, maar telkens was mijn zwangerschap, waar ik overigens nooit een geheim van heb gemaakt, een probleem.

Mama, solliciteren en ondernemer?

Langzaamaan ging ik nadenken over mijn passie voor marketing en mijn bedrijf en maakte een eerste ondernemingsplan, die ik aan het einde van mijn zwangerschap in de ijskast zette om mijn volledige aandacht te geven aan het samen krijgen van een kind. En dat was een aardverschuiving.

Ons leven stond echt helemaal op zijn kop en vooral het slaaptekort hakte er flink in. Het slaaptekort bleef, maar alles gaat nu zo soepel en ik kan mij nu echt niet meer voorstellen waar ik nu eigenlijk zo druk mee was toen Luke er nog niet was, gek eigenlijk.

We genieten elke dag van ons heerlijke ventje. Tijdens mijn verlof ben ik op zoek gegaan naar een leuke baan in de marketing voor 24 uur in de week, en die vond ik. Direct na mijn verlof startte ik bij mijn nieuwe baan. Ik werkte in een leuk klein team, waar ik veel vrijheid had om mijn ideeën te mogen uitvoeren en tegelijkertijd mocht werken aan mijn eigen bedrijf

Mijn passie voor marketing: Marketingmama is een feit!

In januari van dit jaar was ik er klaar voor om mijn ondernemingsplan verder uit te werken. In februari 2018 maakte ik een afspraak bij de Kamer van Koophandel. Na een half uurtje stond ik trots buiten met een bevestiging in mijn hand mijn zojuist geregistreerde onderneming.

Marketingmama: Marketingstrateeg voor ambitieuze business mama’s!

Mijn missie is helder: Ambitieuze business mama’s helpen een winstgevend bedrijf te creëren, zodat zij een leven kunnen leiden waar zij van dromen.  Dit doe ik door mijn 1-op-1 coachtraject, De Marketingmama Methode, mijn online programma’s, mijn ebook en mijn blog.

Klik hier om het gratis en vrijblijvende strategiegesprek aan te vragen.

Reactie plaatsen