Je hebt maar één hoofd, 2 handen en maar 24 uur in een dag.....
Je hebt maar één hoofd, 2 handen en maar 24 uur in een dag.....
Je hebt een weggever waarmee je consistent leads verzameld, maar om je omzet een boost te geven, geef je masterclass. Of misschien heb je wel een workshop of challenge gepland. Super idee natuurlijk! Vol enthousiasme heb je de data in je agenda gezet en alvast een "Save The Date" uitgestuurd naar je maillijst.
En dan ineens breekt het zweet je uit als je erover nadenkt wat er allemaal nog moet gebeuren voor dat je masterclass, workshop of challenge echt ook gaat zorgen voor die extra omzet.
Er moet natuurlijk een salespagina met een formulier komen waarop de deelnemers zich kunnen inschrijven en die pagina moet natuurlijk wel zo goed zijn dat de bezoekers zich ook aanmelden. O en dan komt er nog een funnel die je deelnemers begeleid. Zij moeten geïnformeerd en gemotiveerd worden om na aanmelding ook aangehaakt te blijven totdat de datum daar is. En na de masterclass of workshop of tijdens je challenge, moeten ze ook nog eens mails krijgen over de upsell en herinnert worden om dit op tijd te doen voordat de actie afloopt. En je wilde eigenlijk ook nog een blog schrijven die moet zorgen voor de traffic naar je salespagina. Pfffff, je voelt de paniek steeds erger worden, want je hebt maar één hoofd, twee handen en 24 uur in een dag.
Geen paniek!
Ik ben Stella Peperkoorn, Marketingprofessional voor dienstverlenende ondernemers in het MKB. Al diverse jaren help ik ondernemers met het vergroten van hun online zichtbaarheid en vindbaar bij de juiste doelgroep door SEO geoptimaliseerde blogartikelen te maken, en salespagina's te creëren die aanzetten tot actie. Daarnaast heb ik meer dan 8 jaar ervaring met het maken van funnels in Mailblue/ActiveCampaign.
Mijn vraag aan jou is dan ook: Waarom zou je alles zelf willen doen als ik je met al mijn kennis en ervaringen jou kan helpen om de basis goed te hebben staan. Dan kun jij je richten op datgene waarvoor je de actie eigenlijk had ingezet.