Heb jij een prachtige website, maar vallen de bezoekersaantallen tegen?
Heb jij een prachtige website, maar vallen de bezoekersaantallen tegen?
Je hebt je website laten bouwen door een webbouwer en je bent tevreden met het resultaat. Helemaal in jouw branding en een thema wat past bij de datgene wat je wilt uitstralen. Inmiddels staat de website al een tijdje online en begin je je toch wel zorgen te maken, want er komen niet zoveel bezoekers op je website als je hoopte. En dat is natuurlijk wel essentieel voor het laten groeien van je business. En juist om die reden had je een website laten maken door een professionele webbouwer.
Een goede webbouwer is goed in zijn of haar vak, de technische kant van de website. Maar een goede webbouwer is niet per definitie een goede marketeer. Veel webbouwers vragen dan ook input van de ondernemer als het gaat om de boodschap en de opbouw van de website. En daar gaat het vaak mis. Als ondernemer zijn we vaak geneigd om heel veel over onszelf en onze diensten te praten dat we vergeten dat we onze website eigenlijk maken voor potentiële klanten. Met als resultaat dat je website niet gevonden wordt door de juiste mensen en als je wel bezoekers hebt, dat ze afhaken omdat je niet dezelfde taal spreekt als je bezoeker. Super zonde!